چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حمیدرضا کفاش

حوزه/ معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیریت در اسلام و جامعه دینی جنسیت نمی شناسد؛ زینب (س)بود که توانست توطئه های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کند و تبلیغات حساب شده و مدیریتی دشمن را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» کفاش معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امروز در همایش «مدیریت یاوران نماز» که در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهارداشت: انقلاب عاشورایی را نمی توان جدای از انقلاب زینبی دانست و اهمیت آن را نادیده گرفت؛ حضرت زینب(ع) بعد از عاشورا با تمام وجود برای احیای انقلاب عاشورا تلاش کرد و رسالت زینبی خود را به خوبی انجام داد.

وی با بیان این که اگر زینب(س)  را جدای از حادثه عاشورا بدانیم، جفای بزرگ کرده ایم گفت: حضرت زینب(س) را باید مدیر حادثه کربلا دانست، زیرا او بزرگ شخصیت و بزرگ مبارزه تاریخ حادثه  کربلا است و به خوبی توانست از وظیفه ای که امام سوم شیعیان در تبین قیام عاشورا به عهده او گذاشتند،  ایفای نقش نماید و آن حادثه عظیم را مدیریت و هدایت کنند.

هدف دشمن بعد از عاشورا از بین بردن جامعه اسلامی بود

کفاش با اشاره به اینکه هدف دشمن بعد از عاشورا از بین بردن جامعه اسلامی بود اظهار داشت: مدیریت در اسلام و جامعه دینی جنسیت نمی شناسد و این زینب (س)بود که تواسنت توطئه های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کند و تبلیغات حساب شده و مدیریتی دشمن را ازبین ببرد.

معاون پرورشی  وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در معرفت شناسی این بانوی بزرگ به خوبی عمل نکردیم و بدتر از همه اینکه جامعه زنان نتوانستد به درستی از نقش مدیریتی و محوری حضرت زینب(س) در حمایت از دین آگاهی داشته باشند و آن را سرلوحه فعالیت خود در زندگی قرار دهند.

کفاش تبعیض و داشتن نگاه های متفاوت به دانش آموزان از جمله آسیب های دینی برشمرد و اظهار داشت: حضرت زینب(س) در هر منطقه ای که حضور داشتند،  پایگاه هایی برای مبارزه با ظلم ستیزی و احیا دین و اقامه عدل الهی برپا کردند و این حضور رشادت طلبانه ای که امروز در مناطق مختلف می بینیم،  برگفته از نهضت حق طلبی و و مبارزه با ظلم ستیزی حضرت زینب(س) است.

کفاش در ادامه اعتقاد و باور داشتن به جوانان،  تقویت تشکل های مذهبی و دینی،  تقویت اقامه نماز،  انتظار نداشتن از دولت برای اقامه نماز و مباحث فرهنگی،  مشارکت دادن عمومی مردم در برپایی اقامه نماز و فرهنگ تشکیل تشکل های دانش آموزی و تقویت گروه های مذهبی دینی را از جمله  وظایف مدیریتی مدیران یاوران نماز برشمرد.

نماز، باید مافوق برنامه ها و اساس فعالیت ها قرار گیرد

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورزش با بیان اینکه نماز، باید مافوق برنامه ها و اساس فعالیت ها قرار گیرد گفت:

مدیران موفق کسانی هستند که همه افکار و سلیقه های مختلف دانش آموزی را به همکاری در امر اقامه نماز به  کار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha